Sayfalar

13 Eylül 2010 Pazartesi

Ömer'in lakabındaki olay - Muhammed'in adaletsizliği ve acımasızlığı

Bu yazıda Ömer'in lakabını nasıl aldığından, Ömer ve Muhammed'in merhametsiz ve adaletsiz olduğundan, Muhammed'in yakın bir arkadaşını korumak için Kuran hükmünü uygulamadığından bahsedeceğim.

Ömer'in lakabı bilindiği üzere "Adaletin kılıcı" dır. Peki bu lakap nereden gelir? Bu olayı "olay" yapan nedir? Elmalılı tefsirinden yapacağım kısa düzenlemeyle bunu yazacağım.

Bir münafıkla bir Yahudi, bir konu üzerine tartışmışlar ve haklıyı bulmak amaçlı Muhammed'e başvurmuşlar. Muhammed, Yahudi'yi haklı bulmuş. Münafık bunu kabul etmemiş ve Ömer'e de başvurmayı istemiş. İkisi Ömer'e gitmişler ve Yahudi, Ömer'e, "Bu münafık Resulullah'ın beni haklı bulmasını kabul etmedi, senin de görüşün almak istedi." dedi. Ömer münafığa, "Doğru mu" diye sordu. Münafık "Evet" cevabını verince Ömer biraz dışarı çıkmak için izin istedi ve ardından dışarı çıktı. Kısa bir süre sonra kılıcıyla gelip sualsiz şekilde münafığın boynunu vurdu. Akabinde ise şunu dedi, "Madem ki beni hakem yaptınız, benim hükmüm de Resulullah'ın hükmünü kabul etmeyenin kafasını uçurmaktır."

Bu olayın ardından münafığın akrabaları Ömer'i Muhammed'e şikayet etmişler. Muhammed, Ömer'i getirtmiş ve olayı sormuş. Ömer, "Hükmünü reddetti ya Resulullah" cevabını verdi. Hemen ardından Cebrail gelip, Muhammed'e, "Ömer doğruyla yanlışı birbirinden ayırdı." dedi. Muhammed de bunun üzerine, "Ömer, sen faruksun(doğruyla yanlışı ayıran)" cevabını verdi. Bunun üzerine Nisa/65 ayeti indi. Ayet ise şöyle:

65-Yok, yok! Rabbine yemin ederim ki onlar aralarında çıkan çapraşık işlerde seni hakem yapıp, sonra da verdiğin hükümden nefislerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça iman etmiş olmazlar.

Sadece hakkını arayan, verilen karardan memnun olmayıp gayet demokrat bir şekilde bir kişinin daha fikrini sormayı deneyen masum bir insan yargısız infaz ediliyor ve Muhammed bunu doğru buluyor; hem de Allah'ın onayıyla!

Bu olayın doğru bir yanının olduğunu söyleyecek Müslüman arkadaşlar var mı?

Ayrıca olay sadece bununla da bitmiyor. İniş sırasında 91. sırada olan Nisa suresinde anlatılan bu olayda Muhammed, Ömer'e hak ettiği cezayı, yani kısasa kısas tarzında idamı uygulamıyor. Nisa suresinden daha önce inen İsra ve Bakara surelerinde kısasın belirtildiği ise bilinen bir durum. Şimdi sorular geliyor:

*Neden Muhammed, Ömer'i o münafığın bir yakınına öldürtüp Allah'ın hükmünü uygulamıyor?

*Ömer'in sadece hakkını arayan masum bir adamı öldürmesini doğru bulup, ona "Adaletin kılıcı" ünvanını veren Muhammed ve "Faruk(doğruyla yanlışı ayıran)" lakabını veren Allah burada doğru bir iş mi yapmışlar?

*Bunun doğru bir hareket olduğunu kabul edecek olanlar, aynısının kendilerine ya da kendi aile bireylerine yapılmasını ister mi?



Sonuç: Muhammed kontrolden çıkan arkadaşını öldürmemek için Kuran hükmünü uygulamayıp kuralları ihlal etmiştir. Bu da peygamberliğe(emir kulluğuna), Kuran'a ve genel olarak İslam'a uygun değildir. Maide/47'de şöyle yazar, "Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, fasıkların ta kendileridir." Muhammed, Kuran hükmünü arkadaşını öldürmemek için es geçip çok büyük bir açık veriyor ve kendi tabirine göre "fasık" lakabını hak ediyor, çünkü yaptığı iş açık; Allah'ın hükmünü uygulamamak!

Kaynakça:
1- Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kuran Dili, Nisa-60
2- Tecrid-i Sarih, 261 nolu hadisin şerhi, c.2/352
3- Suyuti, Tarih-i Hulefa, 124
4- Kütüb-i Sitte, İbrahim Canan tercemesi, No: 4917, c.14/125
5- M. Necati Bursalı, Hz. Ömer'in Hayatı, s.9
6- Ali-Naci Tantavi, Ahbari Ömer, s.378
7- Vahidi, esbab-i Nüzul, Nisa-60
8- Kadı Beydavi, Nisa-60
9- Nesefi, Nisa-59
10- Zamahşeri, Nisa-61-63
11- İbn-i Kesir tefsiri, Nisa-60-65
12- Tefsir-i Kebir, Nisa-60

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder