Sayfalar

19 Eylül 2010 Pazar

Muhammed Kuran'a göre unutmaz, kendisine göre unutur.

Bu başlık Muhammed'in sözde vahyi ve ayetleri unuttuğuna dair iki olayı ve bu olayların Kuran'ın "onu(Kuran'ı) sana ezberleteceğiz" ayetiyle olan çelişkisini tefsir destekli belirtip kritik yapmayı konu alıyor.

Enes b. Malik anlatıyor:

"Vahiy katiplerinden biri, Muhammed'i sınamak için hep kendisine yazdırılmak istenenin tersini Kuran'a yazıyordu. Özellikle bu ters ayetleri, Bakara ve Al-i İmran surelerine yazıyordu. Adam, Muhammed'in bu yanlışları fark etmediğini görünce, onun peygamberliğine inanmıyor ve sonuçta İslamiyetten vazgeçip Hristiyanlığa geçiyor. Doğal olarak da bu olayın propagandasını yapmaya başlıyor. Bir gün gelip adam vefat ediyor. Mezara gömülünce, ertesi sabah cesedi mezarın dışında bulunuyor. Bunun gerekçesi olarak da Muhammed'e karşı geldiği için Allah tarafından cezalandırıldığı sunuluyor. Daha sonra Muhammed ve adamın ailesi arasında sert tartışmalar yaşanıyor. Adamın akrabaları, 'Cenazeyi siz çıkarıyorsunuz.' diyor; Muhammediler ise, 'Hayır, bu Allah'ın işi.' diyor. Aynı olaylar iki gün daha tekrarlanıyor ve ceset gömülmeyip orta yerde kalıyor."

Bahsinin geçtiği olay birçok İslam kaynağında bir mucize gibi anlatılır, oysa ki bu olay Muhammed'in ayetleri unuttuğunu apaçık göstermekte ve Kuran'daki Muhammed'in unutmazlık iddiasını suya düşürmektedir.

Bu konuda bir örneğimiz daha var, onu da belirtmek gerek.

Adamın teki mescitte Kuran okurken Muhammed onu dinliyor ve kendisine, "Allah senden razı olsun ki, senin okuduğun ayet, Kuran'ın falanca suresindendir. Artık ben onu unutmuş ve terk etmiştim, fakat sen bu ayeti bana bir daha hatırlattın" diyor.

Muhammed unuttuğunu burada kendisi itiraf ediyor ve yine Kuran'a karşı geliyor.

Ala suresi iniş sırasındaki 8. sure olarak bulunuyor. Fakat Muhammed'in unutkanlığına dair ilk örnek anlatılırken Bakara ve Al-i İmran surelerinden bahsediliyor. Söz konusu sureler iniş sırasında neredeyse sonlarda bulunuyor, yani kural ihlalinin olmaması için gereken şart 'kuralın daha konmamış olması' gibi bir durum burada yok. Diğer olayda da zaten Kuran'ın birçok eski suresinin olduğu anlaşılıyor ve İslam'ın Kuran artık mescitte okunacak kadar ilerlemiş olduğu belli oluyor.

Şimdiyse o ayetin alimler tarafından yapılan tefsirlerine gelelim.

"Sana Kur’an’ı okutacağız ve sen onu unutmayacaksın." - Diyanet

Elmalılı Hamdi Yazır:

"İneni ve indirileceği okumaya muvaffak edeceğiz. Yahut, vahy ile seni Kur'ân ve kırâet sahibi yapacağız. Bu şekilde bu, olağanüstü ilâhî risalet ve hidayeti gösteren bir âyet, bir mucize olarak artık unutmayacaksın."


Prof. Seyyid Kutub:

"Bundan sonra onu kalbe yerleştirecek ve O'nun kouttuğunun unutulmamasını sağlayacak olan Rabbindir. Rabbi bu konuda O'na teminat vermektedir."


Taberi:

"Sen onu unutmayacaksın. O halde onu öğrenmek için acele etme."

Mevdudi:

"Allah, Rasulullah'a 'Emin ol, biz sana okutacak ve hafızana yerleştireceğiz. Unuturum diye endişelenme, hiçbir kelimeyi unutmayacaksın.' demiştir."


İbn Kesir ve Muhammed Ali es-Sabuni:

"Bu, Yüce Allah'ın, peygambe*rine, Kur'ân'ı unutmayacağı şekilde okutacağına dair verdiği bir haber ve vaaddir."

Sonuç olarak Kuran, Muhammed hakkında yanılıyor ve buna kaynak olarak da Muhammed'in bizzat söylediği sözler sunulmakta; çarpıtılmayacak kadar büyük bir çelişki!

Kaynakça:

1- Tecrid-i Sarih, Diyanet Terc., No: 1477-9/309
2- Buhari-Müslim Hadisleri, el-Lü'lüü ve'l Mercan, no:1772
3- Buhari, Menakıb, 25
4- Müslim, Sıfat'ı Mınafıkin, No: 2781
5- İbn-i Seyyid-in Nas, Uyun-ül Eser, "Katipler" bölümü, 2/316
6- Ebu Davut Sicistani, Kitabü'l Mesahıf, s.3
7- Ahmet b. Hanbel, Müsned, 3/121
8- Tecrid-i Sarih, No: 1149, c.8/69
9- el-Lü'lüü ve'l Mercan, No: 451
10- Buhari, Bab'ü Şehadet-il Ama, 11, Fedail-i Kuran, 26
11- Müslim, Salat, no: 788
12- Ebu Davud, Salat, 1331, Huruf- 3970
13- Elmalılı Hamdi Yazır, Seyyid Kutub, Taberi, İbn Kesir, Mevdudi, M. es- Sabuni tefsirleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder